Advisory Committee struck for selection of new Cont Studies dean

The Provost has struck an Advisory Committee for the selection of a new Dean of the School of Continuing Studies; the current dean, Professor Judith Potter, ends her second five-year term on July 31, 2018. The committee will hold face-to-face meetings with the McGill community on Wednesday, September 21, 2017 between 12:30 and 2:30 pm in room 301 of the James Administration Building.

 

The following is a message from Professor Christopher Manfredi, Provost and Vice-Principal (Academic) of McGill University:

Dear members of the McGill community,

Professor Judith Potter will end her second five-year term as Dean of the School of Continuing Studies on July 31, 2018. In accordance with the University Statutes, an Advisory Committee to the Principal has been struck for the selection of a new Dean of the School of Continuing Studies.

The composition of the Committee, which I chair, is as available at: https://www.mcgill.ca/secretariat/advisory/dean-school-continuing-studies-0

The Advisory Committee has a mandate to find individuals best qualified to lead the School of Continuing Studies in the years ahead. To guide its deliberations, the Committee is interested in hearing the views of members of the McGill community on the opportunities, challenges, issues, and priorities facing the next Dean of the School over the next 5-10 years, and the qualifications, leadership skills, experience and attributes that the candidate should possess.

As part of the Committee’s consultation process, the Advisory Committee will be holding face-to-face meetings with the McGill community on Thursday, September 21, 2017 between 12:30 and 2:30 pm in room 301 of the James Administration Building, 845 Sherbrooke Street West.

The schedule of the consultation sessions is as follows:

  • 12:30-1:30 pm: consultation session with the School of Continuing Studies
    • 12:30-12:50 all School of Continuing Studies academic staff
    • 12:50-1:10: all School of Continuing Studies administrative and support staff
    • 1:10-1:30: all School of Continuing Studies students
  • 1:30-2:00 pm: consultation session with Vice-Principals, Deans, Associate Deans
  • 2:00-2:30 pm: all academic staff, administrative staff and all students

You may also submit written comments directly to the Chair of the Committee, which will be treated in the strictest of confidence. Please address comments to Professor Christopher Manfredi, Provost and Vice-Principal (Academic), Advisory Committee for the Selection of a Dean of the School of Continuing Studies, c/o Secretary-General, Secretariat: James Administration Building, 845 Sherbrooke Street West, Room 313, Montreal, QC H3A 0G4, or by e-mail to: advisories@mcgill.ca.

With best regards,

Professor Christopher Manfredi

Provost and Vice-Principal (Academic)

_______________________________________________________________

Chers membres de la communauté mcgilloise,

La professeure Judith Potter mettra fin à son deuxième mandat de cinq ans en tant que doyenne de l’École des études permanentes le 31 juillet 2018. Conformément aux Statuts de l’Université, un comité consultatif a été retenu pour la sélection d’un nouveau doyen(ne) de la École d’études permanentes.

La composition de ce comité, que je préside, est disponible au : https://www.mcgill.ca/secretariat/advisory/dean-school-continuing-studies-0

Le Comité consultatif a pour mandat de trouver les personnes les mieux qualifiées pour diriger l’École des études permanentes dans les années à venir. Pour guider ses délibérations, le Comité est intéressé à entendre les opinions des membres de la communauté de McGill sur les opportunités, les défis, les enjeux et les priorités auxquels fait face le prochain doyen(ne) de l’école au cours des 5 à 10 prochaines années et les qualifications, les compétences de leadership l’expérience et les attributs que le candidat devrait posséder.

Dans le cadre du processus de consultation du Comité, les membres de la communauté de McGill sont invités à rencontrer les membres du Comité et le consultant de recherche le jeudi 21 septembre 2017 de 12 h 30 à 14 h 30 dans la salle 301 du bâtiment de ladministration James, 845, rue Sherbrooke Ouest.

Le calendrier des séances de consultation est le suivant:

  • 12 h 30 à 13 h 30: séance de consultation avec lÉcole des études permanentes
    • 12 h 30 à 12 h 50 tout le personnel académique de l’École des études permanentes
    • 12 h:50 à 13 h 10: tout le personnel administratif et de soutien de l’École des études permanentes
    • 13 h 10 à 13 h 30: tous les étudiants de l’École des études permanentes
  • 13 h 30 à 14 h 00: séance de consultation avec les vice-principaux les doyens, les doyens associés
  • 14 h 00 à 14 h 30: tout le personnel académique, le personnel administratif et tous les étudiants

Vous pouvez également écrire directement au président du Comité. Tous les commentaires et suggestions seront traités avec le plus grand souci du Comité et devraient être adressés, par écrit, au professeur Christopher Manfredi, vice-principal éxecutif et vice-principal aux études, Comité consultatif pour la sélection d’un doyen(ne) de l’École d’études permanentes, a/s de la Secrétaire générale, Secrétariat: James Administration Building, 845, rue Sherbrooke Ouest, salle 313, Montréal, QC H3A 0G4, ou par e -mail à: advisories@mcgill.ca.

Cordialement,

Professeur Christopher Manfredi, vice-principal éxecutif et vice-principal aux études